Zapraszam Pana/nią na wspólne posiedzenie:
- Komisji Planu, Budżetu, Rolnictwa i Handlu
- Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego i Gospodarki Przestrzennej
- Komisji Rewizyjnej
- Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia
które odbędzie się w dniu:
6 marca 2024r. (środa) o godz. 9.00
w Miejsko-Gminnym Centrum Kultury i Promocji w Nowym Brzesku
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 17a
1. Otwarcie posiedzenia i zatwierdzenie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokołu ze wspólnego posiedzenia Komisji –z dnia 30.01.2024 (Wszystkie Komisje)
3. Projekty uchwał:
- W sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieokreślony budynku komunalnego nr 27, położonego na działce oznaczonej numerem ewidencyjnym 66/5 położonej w Gruszowie wraz z częścią nieruchomości o powierzchni 0,0453 ha będącej własnością Gminy Nowe Brzesko na rzecz dotychczasowego Dzierżawcy.
- W sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 5 lat części nieruchomości położonej w Nowym Brzesku o powierzchni 5,4013 ha będącego własnością Gminy Nowe Brzesko zlokalizowanego na działce o numerze ewidencyjnym 1352 położonej w Nowym Brzesku na rzecz dotychczasowego Dzierżawcy.
- W sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy i Miasta Nowe Brzesko na 2024 rok
- zmieniająca Uchwałę Nr LIV/374/2023 z dnia 4 grudnia 2023 roku w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Nowe Brzesko w mieście Nowe Brzesko
- w sprawie zmiany uchwały Nr LII/358/23 Rady Miejskiej Nowe Brzesko z dnia 29 września 2023 roku w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
- w sprawie: udzielenia dotacji na realizację inwestycji pt.: ,,Renowacja i konserwacja zabytkowej, drewnianej dzwonnicy przy kościele parafialnym w Nowym Brzesku” w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- w sprawie: udzielenia dotacji na realizację inwestycji pt.: ,,Renowacja monochromii wnętrza kościoła w Nowym Brzesku” w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- w sprawie: udzielenia dotacji na realizację inwestycji pt.: ,,Renowacja elewacji frontowej kościoła wraz z wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej murów fundamentu kościoła.” w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- w sprawie: udzielenia dotacji na realizację inwestycji pt. ,,Prace ratunkowe przy zabytkowym spichlerzu w ponorbertańskim zespole klasztornym w Hebdowie” w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2024 Nr LV/380/23 Rady Miejskiej Nowe Brzesko z dnia 29 grudnia 2023r.
- w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Nowe Brzesko przyjętej uchwałą Nr LV/384/23 z dnia 19 grudnia 2023r.
4. Informacja na temat stanu dróg po zimie.
5. Działania związane z bezpieczeństwem dzieci w czasie ferii zimowych (podejmowanie działań profilaktycznych w szkołach i przedszkolach)
6. Finanse Gminy Nowe Brzesko:
- Omówienie pozyskania nowych inwestorów w Nowobrzeskim Obszarze Gospodarczym
- Przegląd posiadanych nieruchomości
7. Ocena kondycji finansowej Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Gminie i Mieście Nowe Brzesko.
- Kontrola sprawności hydrantów p/poz.
- Zapoznanie się z planami pracy w/w Zakładu.
8. Bezpieczeństwo w zakresie zaopatrzenia mieszkańców w wodę. Prawidłowość odbioru ścieków
z zewnątrz. Drogi dojazdowe do studni głębinowych.
9. Sprawozdanie z działalności Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Brzesku za rok 2023.
10. Sprawozdanie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Brzesku z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za rok 2023.
11. Analiza funkcjonowania gospodarki odpadami komunalnymi za 2023 rok.
- Wykaz tonażowy frakcji odpadów z faktur oraz informacja z ważenia kontrolnego prowadzonego przez gminę
- Analiza kosztów finansowych wydatków do dochodów
- Analiza zaległości w opłatach za śmieci
- Zalety i korzyści z segregacji odpadów komunalnych
- Likwidacja dzikich wysypisk śmieci
- Informacja dotycząca usuwaniu foli rolniczych
- Informacja o funkcjonowaniu PSZOK
12. Analiza zaległości podatkowych wobec gminy, wpływy udzielonych ulg i umorzeń ma dochody gminy i wielkość subwencji.
13. Zapytania i wnioski.
14. Zakończenie obrad.
Zgodnie z art. 25 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. – o samorządzie gminnym pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy.