Gmina
Nowe Brzesko

Szanowny Rolniku!


Informujemy o możliwości zgłaszania szkód w uprawach rolnych powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – gradu/ deszczu nawalnego.

W związku z wystąpieniem niekorzystnych zjawisk atmosferycznych na terenie Gminy Nowe Brzesko poszkodowani producenci rolni mogą składać wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych.

Wnioski o oszacowanie strat należy składać w terminie do 10 dni od dnia wystąpienia niekorzystnego zjawiska atmosferycznego. Prosimy o zachowanie terminu składania wniosków !

W przypadku wystąpienia szkód w gospodarstwie położonym na terenie kilku gmin, stosowny wniosek należy złożyć do każdej z gmin na terenie, których wystąpiły szkody.

Druki wniosków o oszacowanie strat dostępne są w Urzędzie Gminy i Miasta Nowe Brzesko,
w pokoju nr 14 lub do pobrania poniżej.

UWAGA WAŻNE !

Wypełniając wniosek o oszacowanie strat należy zwrócić uwagę, aby w tabeli były wpisane wszystkie uprawy niezależnie od wielkości poniesionych strat (również nieuszkodzone) zgodnie z danymi zawartymi we wniosku o płatności bezpośrednie składanym do ARiMR w roku wystąpienia klęski, którego kopię należy dołączyć do wniosku o oszacowanie strat wraz z mapkami zawierającymi numery ewidencyjne działek rolnych wraz z zaznaczonym obszarem i gatunkiem uszkodzonych upraw.

Jeżeli w gospodarstwie hodowane są zwierzęta gospodarskie do wniosku o oszacowanie strat należy dołączyć wydruk z Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ) na dzień wystąpienia niekorzystnego zjawiska atmosferycznego.

W przypadku ewentualnych padłych zwierząt na skutek niekorzystnego zjawiska atmosferycznego do wniosku należy dołączyć załącznik nr I.5 i I.6.

Informujemy ponadto, że Komisja powołana zarządzeniem Wojewody Małopolskiego dokonuje oszacowania szkód w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia przez producenta rolnego do urzędu gminy wniosku o oszacowanie szkód, poprzez lustrację na miejscu, jednak nie później niż:

a) od wschodów do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji albo

b) nie później niż w terminie do 3 miesięcy od wystąpienia gradu, deszczu nawalnego, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny – w przypadku szkód w środku trwałym, albo

c) nie później niż w terminie 12 miesięcy od ustąpienia wody umożliwiającego Komisji rozpoczęcie szacowania szkód – w przypadku szacowania szkód w budynkach, spowodowanych przez powódź;

Więcej informacji uzyskasz w Referacie Komunalnym tel. 12 347-97-36, 12 347-97-46, 536-057-229


Pliki:
– Zał. nr I- wniosek rolnika
– Zał. nr I.1A i B- wykaz gruntów z wszystkich gmin na w których jest gospodarstwo rolne
– Zał. nr I.2-I.9- do wniosku rolnika

Skip to content